Linnéa Klint har arbetat på tidningen i tio år och kommer senast från posten som redaktionssekreterare.

– Det känns jätteroligt och samtidigt läskigt. Jag tar uppdraget på allvar och vill göra en så bra tidning som möjligt. Det är en ära att få vara med och förmedla alla de historier som finns bland våra 157 000 läsare. Att jobba med den digitala satsning som vi nu dragit igång är något jag också brinner för, säger Linnéa Klint.

Linnéa Klints journalistiska bakgrund är bland annat från Aktuellt i politiken, TT och Dagen. Utbildning fick hon på Poppius journalistskola i Stockholm.

Hon har även arbetat som säljare på Handskmakarn och Kappahl, erfarenheter hon har stor nytta av i arbetet på Handelsnytt.

– Jag känner igen känslan av att tvingas ställa upp på vilka villkor som helst bara för att man ses som ersättningsbar. Men jag vet också hur roligt det kan vara att hjälpa kunder och få dem att känna sig nöjda när de lämnar butiken.

Linnéa Klint efterträder Anna Filipsson som varit chefredaktör för Handelsnytt i nära elva år. Rollen som chefredaktör blir inledningsvis tillfällig. I februari blir det klart vem som blir permanent chefredaktör och ansvarig utgivare för Handelsnytt.