Elias: Så är det att jobba med kanelbullelinser
I Pressbyråns kanelbullens dag-kampanj ska anställda bära linser med kanelbullemotiv för att locka till merförsäljning. Elias Ljungbäck deltar. ”En kul grej” tycker han. Även om man hade kunnat hoppa prislappen två för 29 kronor i linserna.
Vet du hur de kom på den här idén?
– Det var Reitan Convenience (Pressbyråns ägare, reds anm) som kom med idén. Jag har varit med i reklam för dem innan och fick vara med i kampanjfilmen nu. När vi spelade in hade jag på mig linserna hela dagen.
Många blir väldigt upprörda över det här och tycker att det känns förnedrande. Vad säger du om det?
– Nej, jag ser det inte så. Det är en rolig grej. Men jag tycker kanske att man hade kunnat hoppa prissättningen två för 29:- i linserna. Det hade räckt med bara kanelbullen.
Gör det ont att ha dem i?
– Nej, jag har linser sen innan så jag är van. Det är Crazylinser som man kan köpa på Buttericks typ. De är väldigt gummiaktiga.
När Handelsnytt träffade Elias bar han inte linserna. I dag på kanelbullens dag kan man se honom bära dem i Pressbyråns butik på Odenplan.
Handelsnytt har efter flera frågor inte lyckats få svar på om det är någon annan anställd än Elias Ljungbäck som ska bära kanelbullelinserna.