1.

Hos frisören på Universitetssjukhuset Örebro är den största kundgruppen kvinnor med cancer. Därefter kvinnor med alopecia, en sjukdom som gör att man tappar hår.

Frisören Hedda Olsson har blivit expert på den här delen av branschen.

– Man får ett otroligt förtroende från kunden när man får hjälpa dem med peruken. För en del kunder är jag den enda som sett dem utan hår. Det känns fint, säger Hedda Olsson.

2.

Enligt Svensk Handels mätningar har modehandelns fysiska butiker och e-handlar tappat i försäljning sex månader i rad. Branschorganisationen kallar nu läget för nattsvart.

Men enligt Handels finns ljusningar. Permitteringarna har minskat, och förbundet ser inte mer arbetsbristförhandlingar inom modebranschen än på andra håll.

– Man måste titta på sista raden. Anpassar man mun efter matsäck så klarar man sig. Så har handeln alltid gjort. H&M kom till exempel alldeles nyss med en rapport där man visar på tapp i försäljningen. Trots det går man med vinst, säger Jens Lindström, ombudsman med ansvar för modehandeln.

3.

De måste sortera 400 paket i timmen och har ingen aning om hur nästa jobbvecka ser ut. Svenska Luiza Dar berättar om jobbet som plockare på Amazons lager i brittiska Littlehampton.

–– Även om det finns brister trivs jag bra på jobbet. Men jag är kluven till att de håller på att etablera sig i Sverige, säger Luzia Dar.

4.

Det går knackigt i butiken. Allt färre kunder handlar. Till sist händer det värst tänkbara – jobbet kastar in handduken ansöker om konkurs. Men vad innebär det för dig som anställd?

Här är guiden med allt du behöver veta om konkurs.