– Mycket har gjorts under senaste året, vi har förändrat organisationen så personalen känner sig tryggare och mindre stressade. Det leder till bättre kundbemötande. Men det här med förbättringar av kundbemötande är inget man gör på en dag. Vi måste jobba vidare, säger Johannes Westerström ansvarig för kampanjen om bättre kundbemötande på Coop Konsum, Sveavägen.
Av svaren att döma var det inte bara servicen som engagerade kunderna , utan även sortiment och städning av butiken. E-post uppmaningen till trots, de flesta åsikterna framfördes på blanketten som kunderna fick i kassan och direkt till personalen i butiken.
Butiken valde sedan ut fem bidrag som belönades med ett presentkort på 500 kronor.
-Vi ringde personligen till de kunderna och berättade att de hade vunnit ett presentkort. De blev jätteglada över att vi engagerade oss, säger Johannes.
Kampanjen i Coop Konsum på Sveavägen är en del av en större kampanj för bättre kundbemötande i alla Coop Konsum-butiker.