Handelsnytt vann pris för bästa layout
Tidningen Handelsnytt vann Tidskriftspriset 2012 för Årets Omgörning.
-- Jättekul, säger chefredaktör Anna Filipsson.
Under onsdagskvällen samlades Sveriges främsta tidskrifter på Stockholm Waterfront Congress Centre, när vinnarna till Tidskriftspriset 2012 skulle koras.
Priset för kategorin Årets Omgörning gick till Handelsnytt.
− Det är en bekräftelse för hela redaktionen, vi har ju jobbat med det här tillsammans. Men också för fackförbundstidningarna och för läsarna, säger Handelsnytts chefredaktör Anna Filipsson.
Andra nominerade i samma kategori var Medicinsk Vetenskap och Vi Bilägare. Men juryn valde Handelsnytt med nomineringen:
”Ett rakt och rappt tilltal med många ingångar bjuder in läsaren och gör årets vinnare till en angelägen tidning. Med dynamik, kontraster och svärta skapas ett starkt och genomarbetat uttryck. Form och format i nytt samspel ger i samma tidning både nyhets- och magasinskänsla”
Det första numret med den nya designen kom för ett år sedan och togs fram i samarbete med formgivarna Jenny Gemzell och Åsa Widén från Kate redaktionell design.
Tidskriftspriset arrangeras av branschorganisationen Sveriges tidskrifter, där drygt 380 av Sveriges mest välkända tidskrifter ingår.