Mina arbetskamrater gör ett fantastiskt jobb, både jobbmässigt och hur väl de tar hand om kunderna. Problemet är ledningen på denna butik. Större delen av mina kollegor har känt sig kränkta, inklusive jag. Bland annat har anställda som är överviktiga fått nedsättande kommentarer om sin kropp. En kollega som tagit på sig parfym fick höra att han ”luktar som en hora”.

När vi belyser problemet för chefen, är svaret vi får ”Jag är chef, jag måste väl få säga vad jag tycker”, ”Det är inte något dagis vi bedriver” med mera.

Man får känslan av att vi som arbetar ska vara tysta och inte tycka något, för ju mer man tycker, desto mer konsekvenser följs det av, till exempel att folk blir kränkta.

Willysgranskningen

"Chefen har kränkt oss i tio år"

Nyheter

Det är till och med så att många sökt nytt jobb. Personalen har gått så långt att de kontaktat Willys HR-avdelning. Först blev det intervjuer med samtliga, där majoriteten nämnde att de känt sig kränkta, så HR känner mycket väl till svaren.

”Willys svarar på kritiken om kränkande chef”

Insändare

Resultatet av det blev ett stormöte med oss i personalen, butikschefen, regionchefen och en representant från HR-avdelningen. Ledningens budskap var, så som vi uppfattade det, att det är oss i personalen det är fel på.

Det finns bevis på att folk har känt sig kränkta här, och vi har sökt hjälp flera gånger utan några resultat. Därför anser vi att det är dags att byta ut ledningen på denna butik så de anställda får tillbaka glädjen i att jobba.

Är det meningen att folk ska må jättedåligt på Willys? Är svaret ja, har ni lyckats väldigt bra.

Kränkt

Skriv en insändare!

Hur ser du på situationen som skribenten beskriver? Har du upplevt något liknande? Kommentera artikeln via Kommentera-länken här nedanför eller skriv en egen insändare på https://handelsnytt.se/skriv-insandare.

Du får underteckna med signatur, men uppge namn, adress och telefonnummer för oss på redaktionen.

Vi förbehåller oss rätten att korta ditt inlägg.