Svar till insändare ”Pressad”

Välfungerande butiker är kärnan i allt vi gör. Det som beskrivs i insändaren är olyckligt, vi känner inte igen oss i den bilden och har börjat titta på vad som kan ligga bakom. Sedan insändaren publicerades har vi varit i kontakt med den lokala ombudsmannen från Handels som meddelat att det inte finns några aktuella ärenden om våra butiker i regionen.

Alla våra butiker drivs av en franchisetagare och vi har krav på att man ska teckna kollektivavtal, som bland annat reglerar arbetstider. Vi har även en god relation med Handels och för konstruktiva dialoger med dem vid de tillfällen där det har behövts.

För den som vill vara anonym har vi även sedan många år tillbaka en visselblåsartjänst där vi uppmuntrar alla som jobbar med något av våra varumärken att anmäla farhågor kring saker som inte är i linje med våra värderingar. Tjänsten hanteras av en extern part och alla ärenden behandlas konfidentiellt.

Vi vill alltid utvecklas och bli ännu bättre. Att butikerna fungerar bra är kärnan i allt vi gör.